صفحه اصلی / مسائل نفتی کشور / کاهش صادرات نفت ونزوئلا

کاهش صادرات نفت ونزوئلا

آخرین تحولات بازار نفت/ صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به میزان 17 درصد کاهش یافت

? تحریم نفتی چین در برنامه آمریکا قرار دارد/ با افزایش جنگ تجاری چین و آمریکا، به نظر می‌رسد پکن و شرکت‌های بزرگ انرژی آن در مقابل یک سناریوی وحشتناک مقاومت می‌کنند و آن سناریو توقف عرضه نفت خارجی به چین است.این ایده که بزرگترین وارد کننده نفت جهان ممکن است با توقف بخشی از عرضه نفت خام خود از خارج مواجه شود، همواره دور از ذهن بوده ولی حالا برخی تحلیلگران می گویند چین باید برای بدترین ها آماده باشد مثل تحت تاثیر قرار گرفتن عرضه نفت آن به خاطر جنگ تجاری طولانی مدت.

?صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به میزان 17 درصد کاهش یافت/ صادرات نفت شرکت PDVSA ونزوئلا با توجه به اسناد و مدارک شرکت دولتی و داده های Refinitiv Eikon، در ماه مه، بعد از مهلت خرید مشتریان برای کاهش خرید به دلیل تحریم های ایالات متحده، یک ضربه دیگر را تجربه کرد.

? پالایشگاه‌های چین از آنگولا نفت وارد می‌کنند/ رویترز نوشت: واردات نفت پالایشگاههای چین در ماه اوت نفت آنگولا را وارد می‌کنند ولی هنوز سفارشات خود را قطعی نکرده‌اند چون امیدوارند کاهش قیمت نفت برنت در معاملات آتی، قیمت این محموله‌ها را هم پایین بیاورد.

? احتمال کاهش تولید نفت نروژ/مجمع صنعت نفت و گاز نروژ اعلام کرد اگر کارگران از 4 ژوئن اعتصاب کنند ، تولید نفت و گاز این کشور 440 هزار بشکه معادل های نفتی در روز معادل 11 درصد کل تولید کاهش می یابد.

?روسیه توافق با اوپک را ادامه می‌دهد/ الکساندر نواک؛ وزیر انرژی روسیه گفت: این کشور تولید نفت خود را در ژوئن طبق قرارداد تولید جهانی ادامه می دهد.روسیه میانگین تولید نفت خود را ۳۱۷ هزار بشکه در روز در ماه می نسبت به سطح تولید اکتبر ۲۰۱۸ کاهش داده است.

? احتمال تغییر زمان دیدار اعضای اوپک پلاس / اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک که به اوپک پلاس معروف هستند با هدف کاهش سطح ذخایر نفت و تقویت قیمت‌ها، توافق کرده‌اند تولیدشان را به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. این تولیدکنندگان قرار است روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن برای بازنگری سیاست تولید خود دیدار کنند.اما منابع آگاه در اوپک اخیراً گفته‌اند ممکن است تاریخ این دیدار به سوم و چهارم ژوئیه موکول شود.

? رقابت روسیه و ایالات‌متحده برای تصاحب بازار گاز. ترکیه؛ محور رقابت گازی روسی – آمریکایی/ ترکیه سالانه ۵۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی وارد می‌کند. بدین ترتیب این کشور برای تولیدکنندگان بزرگ‌ گاز طبیعی به‌ویژه آمریکا، روسیه و‌ قطر از جذابیت زیادی برخوردار است.| بازار جهانی گاز با رکود در عرضه تولیدکنندگان کلیدی روبرو‌ شده و‌ کشورهای واردکننده نظیر ترکیه می‌توانند از مزیت چانه‌زنی در مذاکرات خود با صادرکنندگان بهره‌گیری کنند. وجود شبکه‌ گسترده توزیع و ایجاد زیرساخت‌های متنوع از دیگر برگ برنده‌های آنکارا محسوب می‌شود. آمار منتشرشده توسط دولت ترکیه نشان می‌دهد از مجموع ۵۰.۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی وارداتی ترکیه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۲.۵ درصد آن (برابر با ۱۱.۳۲ میلیارد مترمکعب) به‌صورت ال ان جی بوده است.کاهش میزان خرید گاز طبیعی از طریق خط لوله و انعطاف‌پذیری در میزان خرید موردنیاز از دیگر راهبردهای آنکارا به شمار می‌رود. علاوه بر روسیه و ایالات‌متحده، دولت قطر نیز تلاش می‌کند تا در این بازار سهمی بیشتر ایفا کند.تعدادی از قراردادهای بلندمدت خرید گاز ترکیه در سال ۲۰۲۱ میلادی پایان خواهد یافت. حجم سالانه این قراردادهای وارداتی ۱۵.۶ میلیارد مترمکعب و برابر با ۳۰ درصد مصرف گاز ترکیه اعلام شده است.شرکت دولتی بوتاش در تلاش برای ایجاد یک هاب و آزادسازی تجارت گاز در این کشور در کنار راه‌اندازی بورس انرژی از سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی است. بدین ترتیب شاهد ایجاد قیمت‌گذاری روزانه گاز در آینده نزدیک خواهیم بود. از سوی دیگر، ترانزیت گاز نیز می‌تواند با راه‌اندازی خط لوله‌های تاناپ و‌ ترک استریم، درآمدهای هنگفتی برای ترک‌ها به ارمغان آورد.جایگاه ترکیه به‌عنوان یک مسیر کلیدی ترانزیت گاز به اروپا به‌سرعت در حال تقویت است و راه‌اندازی خط لوله تاناپ یک گام‌ کلیدی محسوب می‌شود. رؤیاهای رهبران ترکیه در حال تحقق است و یک هاب انرژی در جنوب اروپا و شرق مدیترانه در حال شکل‌گیری است. بهترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آن است.

در باره hashtarkhani

همچنین بررسی کنید

سربرگ پتروشیمی، تضمینی برای دریافت فاینانس

روزی که سربرگ پتروشیمی، تضمینی برای دریافت فاینانس بود!   یاسر هشترخانی کارشناس حوزه نفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *