صفحه اصلی / مسائل سیاسی / چین فشار آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

چین فشار آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

?چین فشار آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

 

?دیپلمات ارشد دولت چین امروز سه‌شنبه هشدار داد که جهان نباید «جعبه مشکلات» را در خاورمیانه باز کند، این مقام ارشد چینی، فشار آمریکا را بر ایران محکوم کرده و خواستار آن شده است که آمریکا به توافق هسته‌ای بازگردد.

 

?به گزارش گروه بین‌الملل نفت خبر از رویترز، پس از حمله به دو کشتی نفتکش در دریای عمان و افزایش تنش میان ایران و ایالات‌متحده، وانگ یی، مشاور وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که ایالات‌متحده نباید برای حل مسائل با ایران از «فشار شدید» علیه این کشور استفاده کند.

 

?پس از آنکه دو کشتی نفتکش در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند، ترس از افزایش تنش میان ایران و ایالات‌متحده افزایش پیدا کرده است.

ایران هرگونه دخالت در حملات به نفتکش‌ها را قبول نکرده است و روز دوشنبه اعلام کرد که به زودی محدودیت‌های خود را برای میزان ذخیره‌سازی اورانیوم غنی شده رفع می‌کند که پیشتر به دلیل توافق هسته‌ای میزان ذخیره آن را محدود کرده بود.

 

?پاتریک شاناهان، وزیر دفاع ایالات‌متحده، در همان روز اعلام کرد که به دلیل افزایش نگرانی از اقدامات ایران، حدود 1000 نیروی نظامی دیگر را به خاورمیانه ارسال خواهد کرد.

 

?وانگ یی، مشاور وزیر امور خارجه چین در سخنرانی خود در پکن و پس از دیدار با وزیر خارجه سوریه، گفت که ایالات‌متحده نباید از «فشار شدید» برای حل مسائل با ایران استفاده کند.

 

?وانگ به خبرنگاران گفت که چین بسیار نگران وضعیت خلیج‌فارس و ایران است و از همه کشورهای درگیر موضوع خواست تا تنش را کاهش دهند و به سمت یک درگیری با یکدیگر نروند.

در باره hashtarkhani

همچنین بررسی کنید

شکایت ایران از آمریکا روی میز لاهه

دکتر یاسر هشترخانی حقوقدان و تحلیلگر مسائل سیاسی در حوزه بین الملل، در یادداشتی درباره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *