صفحه اصلی / اخبار سایت / پیشرفت حقوقی امنیت

پیشرفت حقوقی امنیت

دیگر عدالت چشم بسته و شمشیر بدست مطرح نیست بلکه سخن از انصافی است که با چشمان باز ک دل پر از مهر عمل میکند

بی گمان پیشرفت حقوق هرجامعه با ترقی ان جامعه رابطه مستقیم دارد ولی طبق کدام ضابطه باید پیشرفت حقوق را تشخیص داد و باچه واحدی میتوان ان را سنجید؟

به این پرسش در جهان امروز هریک از نظام های حقوقی به نحو خاص خود پاسخ میدهند ولی وجه مشترک این پاسخ ها را میتوان چنین خلاصه کرد: منظور از پیشرفت حقوقی امنیت بیشتر ناشی از عدالت بیشتر است.

عدالت از حق و انصاف جدا نیست. بدون شک تمام راه حل هائی که عدالت ارائه میکند ارزش حقوقی دارند اما در اینکه تمام راه حلها حقوقی منصفانه باشند تردید است. انصاف پوشش نرم و لطیفی است که با روح گذشت و همدردی هسته سخت و غیر قابل انعطاف حقوق را می‌پوشاند.

رهبران انقلاب کبیر فرانسه اصرار بسیاری درخلاصه کردن قوانین و ساده نمودن حقوق داشتند و فور قوانین را علامت انضباط تمدن می پنداشتند. عقیده داشتند که انسانیت بهترین دوران خود را در دنیایی حقوق گذرانیده است و انحراف و سقوط ادمی باعث ایجاد حقوق گشته و هرچه معایب و انحرافات پیشتر رفتهدقوانین بیشتر شده است. میخواستند با بریدن بندهای حقوقی راه بازگشت فرهنگ از دست رفته را بگشایند و قصد داشتند قانونی بنویسند که (اشتی را جانشین دادخواهی کنند) عزیزان توجه داشته باشند این مطلب ادامه دارد.

نویسنده :دکتر یاسر هشتر خانی
حقوقدان
مسؤل واحد حقوقی حزب همت

در باره hashtarkhani

همچنین بررسی کنید

با هنرهای رزمی؛ بیشتر آشنا شوید

دکتر یاسر هشترخانی؛ رئیس کمیته حقوقی و قضایی پرشین فایت جمهوری اسلامی ایران، درباره ورزش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *