صفحه اصلی / مسائل نفتی کشور / هشدار آژانس بین‌المللی انرژی برای کاهش عرضه در بازار

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی برای کاهش عرضه در بازار

⭕️هشدار آژانس بین‌المللی انرژی برای کاهش عرضه در بازار

?آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش اخیر خود اعلام کرد که بازار جهانی نفت به علت کاهش شدید تولید در عربستان سعودی و ونزوئلا با کاهش عرضه مواجه می‌شود و هشدار داده است که هنوز هم سیگنال‌هایی برای تحت تأثیر قرار دادن چشم‌انداز میزان عرضه و تقاضای نفت در بازار وجود دارد.

?به گزارش گروه انرژی نفت خبر از فایننشال تریبیون، در گزارش ماهانه بازار نفت آژانس بین‌المللی انرژی که به تازگی منتشر شد، این آژانس هشدار داد که چشم‌انداز تقاضای نفت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

?در حالی که آژانس برآوردهای خود برای رشد مصرف جهانی نفت در سال 2019 را بدون تغییر باقی گذاشته، نشریه پلاتس در گزارشی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود میزان رشد مصرف جهانی نفت در سال جاری میلادی با افزایش روزانه 1/4 میلیون بشکه‌ای و یا 1/4 درصدی مواجه خواهد شد.

?تقاضای جهانی نفت در سال 2018 میلادی به 99/3 میلیون بشکه در روز رسید.
بهای نفت برنت که در اواخر سال 2018 میلادی در سطح 50 دلار به ازای هر بشکه قرار گرفته بود، اخیراً به بیش از 70 دلار به ازای هر بشکه رسیده است، آژانس بین‌المللی مستقر در پاریس تأکید کرد که «آژانس بین‌المللی انرژی به طور مرتب در مورد خطر افزایش بیشتر قیمتها هشدار داده است.»

?در حالی که پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت چین، هند و آمریکا حدود 1 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند، آژانس بین‌المللی اعلام کرد که این موضوع برای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) بسیار متفاوت خواهد بود.

?تقاضای کل در کشورهای عضو OECD در سه ماهه چهارم سال 2018 میلادی به میزان 0/3 میلیون بشکه در روز کاهش یافته که این موضوع برای اولین بار از سه ماهه از پایانی سال 2014 میلادی صورت گرفته است و احتمالاً به دلیل تضعیف برخی از اقتصادهای اروپایی، در نیمه نخست سال 2019 میلادی نیز با کاهش شدید مواجه خواهد شد.

?آژانس بین‌المللی انرژی همچنین ضمن اشاره به مشخص نبودن شرایط در آرژانتین و ترکیه گفت: «به دلیل کاهش تقاضا در بازار، افزایش قیمت نفت تا به حال به اقتصادهای خاورمیانه کمک چندانی نکرده است.»

?این آژانس اعلام کرد که به دلیل کاهش تولید صورت گرفته توسط اوپک و کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا، عرضه جهانی نفت در ماه مارس 340 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

?طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، با توجه به اینکه تولید نفت عربستان سعودی به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده، تولید اوپک در ماه مارس (اسفندماه 97) با کاهش 550 هزار بشکه‌ای مواجه شده و به 30 میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسیده است و در واقع میزان عرضه نفت، کاهش 153 درصدی را تجربه کرده است.

?تولید نفت عربستان سعودی در ماه مارس با کاهش 320 هزار بشکه‌ای، به 9 میلیون 820 هزار بشکه در روز رسید و نشان از آن دارد که تولید عربستان در ماه آوریل (فروردین‌ماه 98) می‌تواند در همین سطح باقی بماند و حجم صادرات به شدت کاهش پیدا کند.

در باره hashtarkhani

همچنین بررسی کنید

سربرگ پتروشیمی، تضمینی برای دریافت فاینانس

روزی که سربرگ پتروشیمی، تضمینی برای دریافت فاینانس بود!   یاسر هشترخانی کارشناس حوزه نفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *