صفحه اصلی / مسائل نفتی کشور / موافقت اوپک پلاس با تمدید 9 ماهه توافق

موافقت اوپک پلاس با تمدید 9 ماهه توافق

موافقت اوپک پلاس با تمدید 9 ماهه توافق
⭕️ایجاد تغییرات در سند همکاری اوپک پلاس به دلیل اعتراض ایران

?در نشست وین، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در اوپک پلاس، اکنون برای تمدید طرح کاهش تولید نفت به مدت 9 ماه دیگر به توافق رسیده‌اند.

?به گزارش گروه انرژی نفت خبر از بلومبرگ، تمدید کردن طرح کاهش تولید برای چهارمین سال پیاپی نشان از آن دارد تولیدکنندگان نفتی شدیداً درگیر این هستند که میزان تأثیرگذاری صنعت شیل رو به رشد ایالات‌متحده در بازار را کاهش دهند.

?خالد فالح، وزیر نفت عربستان سعودی با حضور در وین پایتخت اتریش، گفت که تمام کشورهای عضو اوپک پلاس این توافق‌نامه را تائید کرده‌اند. عربستان سعودی با هدف کاهش ذخایر نفت خود، بیش از مقداری که متعهد شده بود، میزان تولید خود را کاهش داده است.

?به گفته فالح، پیمان اوپک پلاس نشان داد که ذخایر نفتی کشورهای صنعتی در ماه می (اردیبهشت‌ماه98)، حدود 25 میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج ساله بوده است. وی گفت که این گروه اکنون مقیاس جدیدی را برای ذخیره‌سازی با استفاده از میانگین ذخایر سال‌های 2010 الی 2014 میلادی در نظر گرفته است، که مازاد نفت به 240 میلیون بشکه می‌رساند.

➖تغییر در سند همکاری به دلیل اعتراض ایران

?طبق گفته نمایندگان حاضر در جلسه، وزرای اوپک پلاس، منشوری را برای همکاری طولانی‌مدت در جلسه افتتاحیه نشست امروز (سه‌شنبه) به امضا رسانده‌اند. این سند توسط وزرای اوپک در روز دوشنبه تدوین شده و پس از انجام یک سری تغییرات به دلیل اعتراضات وارد شده از سوی ایران، نهایی شده است. وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک گفت: «این سند، ساختاری را برای انجام مذاکرات منظم ایجاد می‌کند.»

➖پیشنهاد ایران برای کاهش بیشتر تولید اوپک

?بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران امروز سه‌شنبه پیشنهاد داد که اوپک پلاس ممکن است به کاهش بیشتر تولید نفت نیاز داشته باشد و محدودیت تولید را به کمتر از 1/2 میلیون بشکه فعلی برساند. این در حالیست که برخی معتقدند این اقدام منجر به افزایش سهم ایالات‌متحده در بازار جهانی نفت خواهد شد.

?زنگنه می‌گوید ایران روز و شب کار می‌کند تا نفت خود را در میان تحریم‌های غیرمنصفانه و غیرقانونی ایالات‌متحده به فروش برساند
زنگنه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه بلومبرگ در وین گفت: «با توجه به تحریم‌های آمریکا، ایران روز و شب کار می‌کند تا راه‌های صادرات نفت خود را پیدا کند.»

?وزرای اوپک برای مذاکره با متحدان غیر اوپک تقریباً اطمینان دارند که آنها تمدید توافق 9 ماهه برای کاهش تولید را نهایی خواهند کرد. خالد فالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، کاملاً مطمئن بود که کشورهای غیر عضو از جمله روسیه، این توافقنامه را امضا خواهند کرد، همچنین همتای اماراتی فالح، یعنی سهیل المزروعی به خبرنگاران گفته بود که نسبت به انجام توافق مطمئن است.

در باره hashtarkhani

همچنین بررسی کنید

سربرگ پتروشیمی، تضمینی برای دریافت فاینانس

روزی که سربرگ پتروشیمی، تضمینی برای دریافت فاینانس بود!   یاسر هشترخانی کارشناس حوزه نفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *