صفحه اصلی / مسائل سیاسی / احتمال بسته شدن تنگه هرمز وجود دارد

احتمال بسته شدن تنگه هرمز وجود دارد

▫️وزیر نفت عراق هشدار داد:

⭕️احتمال بسته شدن تنگه هرمز وجود دارد

 

?وزیر نفت عراق روز نسبت به احتمال بسته شدن تنگه هرمز در نتیجه تشدید تنش میان ایران و ایالات‌متحده هشدار داد.

 

?به گزارش گروه بین‌الملل نفت خبر، ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق روز گذشته در مصاحبه با تلویزیون السومریه عراق اعلام کرد که بسته شدن تنگه هرمز روی عراق و سایر کشورهای صادرکننده نفت که از این آبراه بین‌المللی استفاده می‌کنند، تأثیر منفی خواهد داشت.

 

?غضبان گفت: «وزارت‌ نفت عراق خود را برای همه احتمالات آماده کرده است.»

وی در ادامه افزود: «در پی تنش‌های اخیر در منطقه، وزارت امور خارجه عراق انبار بزرگی از گاز و همچنین نفت خام را ذخیره کرده است.»

 

?وزیر نفت عراق ابراز امیدواری کرد که تنش میان واشینگتن و تهران تا حد بستن تنگه هرمز پیش نرود، به دلیل اینکه روزانه حدود ۱۸ میلیون بشکه نفت از این آبراه به کشورهای شرق آسیا صادر می‌شود.

 

?غضبان در ادامه گفت: «اگر ایران به هر دلیلی نتواند برق و گاز موردنیاز عراق را فراهم کند، ما برای جبران این کمبود طرح‌های اضطراری را در نظر گرفته‌ایم».

 

?وی افزود: «عراق دارای ذخایر استراتژیک نفت و گاز بسیار زیادی است و ما یک برنامه اضطراری برای جبران کمبود احتمالی نفت خام داریم.»

 

?وزیر نفت عراق گفت: «ما در اولین قدم تولید گاز خود را در مقایسه با سال گذشته افزایش دادیم تا با این کار، ذخیره‌سازی نفت و گاز مورداستفاده در ایستگاه‌های گاز افزایش یابد.»

 

?غضبان پیشتر با اشاره به تنش موجود میان آمریکا و ایران گفته بود که این کشور برای رویارویی با هر حادثه‌ای در منطقه، تدابیر اضطراری در پیش گرفته است.

 

?مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که اگر آمریکا از صدور نفت ایران جلوگیری کند، ایران نیز تنگه هرمز را خواهد بست.

در باره hashtarkhani

همچنین بررسی کنید

شکایت ایران از آمریکا روی میز لاهه

دکتر یاسر هشترخانی حقوقدان و تحلیلگر مسائل سیاسی در حوزه بین الملل، در یادداشتی درباره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *