صفحه اصلی / حقوق بین الملل / قرارداد_فرانشيز

قرارداد_فرانشيز

قرارداد_فرانشيز

در حقوق بين‌الملل ترجمه دقيقی برای اين قرارداد به چشم نمی‌خورد

در قراردادهای_فرانشيز يك طرف Franchisor يا صاحب يک بيزينس، صاحب برند و يك سيستم اقتصادی است و به Franchisee اجازه مي‌هد، كه از الگوي عملياتی و برندش استفاده كند و در ازای استفاده، يك Royalty( حق_امتياز ) در ابتدای كار و سالانه درصدی از در آمدش را به شخص صاحب امتياز پرداخت نمايد. به عنوان مثال اگر كسی بخواهد يك شعبه مك دونالد در تهران بزند مي تواند از مدل فرانشيز استفاده كند.

منظور از استفاده از مدل عملياتی يا Operational_Model، نحوه كار كردن و انواع غذاهای موجود در منو و قيمت آنها، تزئين داخلی، رنگ ميزها، كيفيت يكسان، (كه اين امرمستلزم تهيه مواد اوليه از محل مورد تعيين Franchisor است) و غيره است.

در واقع، در قرارداد فرانشيز كليه موارد ذكر شده در بالا بايد مطابق الگوي طرح شده از طرف Franchisor بوده و Franchisee كوچكترين تغييری در نحوه اداره و قيمت‌ها و موارد ديگر نمی تواند اعمال كند، مگر با كسب اجازه از دهنده امتياز، قرارداد_فرانشيز ممكن است انحصاری و يا غيرانحصاری باشد.

در باره hashtarkhani

همچنین بررسی کنید

شکایت ایران از آمریکا روی میز لاهه

دکتر یاسر هشترخانی حقوقدان و تحلیلگر مسائل سیاسی در حوزه بین الملل، در یادداشتی درباره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *